Pomoč z umetnostjo za ženske vseh starosti – PLESNA MEDITACIJA ZA ŽENSKE vseh starosti. Vpisi za šolsko leto 2018/2019 še potekajo!

Srečanja potekajo 1x tedensko; vsak ponedeljek od 19.30 do 21.00.

KJE: Domžale, Ljubljanska ul. 106a (podhod)

Pišite na: vesnav.mlakar@gmail.com ali pokličite 031 304 732

Več o plesni meditaciji in njenih učinkih na psihofizično počutje lahko prebereš na dnu te strani.

KAJ JE POMOČ Z UMETNOSTJO?

Umetnostna terapija (ang. Arts therapies), ki jo pri nas poznamo kot pomoč z umetnostjo, se je kot disciplina začela razvijati v 20. stoletju. Pri pomoči z umetnostjo nam ne gre za končni produkt, temveč za sam proces ustvarjanja (plesnega, likovnega, dramskega, glasbenega) ter ozaveščanja občutkov in čustev, ki se posamezniku porajajo med procesom ustvarjanja. Drama je najizrazitejša umetniška oblika za delo s konflikti, ker omogoča uprizoritev konflikta, razčlenjen ponoven prikaz in podoživljanje posamezne situacije; pomaga upočasniti akcijo in opazovati posamezne podrobnosti. Pri drami so glasba, gibanje, ples, petje, pa tudi slikanje in fotografija pogosto imanentni del gledališkega ustvarjanja oz. dramsko terapevtskega procesa.

Pomoč z umetnostjo SPRVA NAMENJENA TRAVMATIZIRANIM OTROKOM, danes vsem
Zgodovinski pregled kaže, da so “ekspresivne in terapevtske lastnosti ter zdravilni učinek umetniškega ustvarjanja postali izrazito jasni ob koncu druge svetovne vojne” (Rutten Saris, 2002). Svet se je soočal z umetniškimi deli travmatiziranih in poškodovanih otrok iz nacističnih koncentracijskih taborišč. Edith Kramer je bila pionirka na tem področju. Različnim “ranjenim skupinam”  je omogočila, da so se izrazile s pomočjo umetniškega ustvarjanja. Danes je pomoč z umetnostjo namenjena prav vsakemu posamezniku, ki se želi na ustvarjalen način ponovno povezati s svojim notranjim in zunanjim svetom.

 

KAKO POTEKAJO DELAVNICE?

Izberete lahko individualne delavnice, kjer ustvarjate sami s terapevtom, delavnice za dva (pari, zakonci, starš/otrok), delavnice za skupine (družina, skupina na zdravljenju, skupina v VDC, itd.). Delavnice običajno trajajo 60 minut. Lahko so samostojne enote, zaželeno pa je, da izvedemo več zaporednih srečanj (cikel), ki se nadaljujejo/dopolnjujejo. Srečanja potekajo na vašem domu ali na eni izmed možnih lokacij (glej spodaj).

Delavnice za posameznike, skupine ali pare izvaja specialistka za pomoč z umetnostjo Vesna Mlakar. Več informacij na vesnav.mlakar@gmail.com

MESEČNA DRUŽABNA SREČANJA ZA MLADE Z  MAS V Osrednji Sloveniji
Društvo SNOP organizira mesečna družabna srečanja za mlade z MAS v Osrednji Sloveniji. Srečanja vodi spec. za pomoč z umetnostjo ter prostovoljec/prostovoljka.  Spremstvo staršev ni potrebno, je pa na željo staršev možno. Dobrodošlo je še posebno v primeru, ko gre za neverbalnega otrok oz. mladostnika. Skupaj gremo v kino, na bowling, izlet, kolesarjenje, muzej, itd. Pogoj za udeležbo je članstvo v Društvu SNOP in poravnana mesečna članarina.

Pokličite 031 304 732 in vprašajte kje in kdaj se dobimo ta mesec?  

“0božujem otroke, še posebno otroke in mlade z avtizmom ali Aspergerjevim sindromom, ki so za starše, vzgojitelje, učitelje in zame velik izziv. Čudovito drugačni, neverjetni potenciali. S pomočjo igre vlog se učimo pravil socialnega vedenja, odpravljamo specifične primanjkljaje, razvijamo ustvarjalnost, večamo koncentracijo, se zabavamo in učimo.” (Vesna Mlakar)

Individualna obravnava na vašem domu! Pri celostni individualni obravnavi otroka, kjer je v terapevtski proces vključena vsa družina (starši, sorojenci), po možnosti pa tudi vzgojiteljice (vrtec), učiteljice (šola) in drugi strokovni delavci izvedemo (vsaj) prva srečanja v otroku najbolj poznanem okolju – doma. Na ta način otroka in družinsko dinamiko najlažje in najhitreje spoznamo, na podlagi ugotovitev, pa pripravimo cilje za celostno obravnavo.

Terapevtska pomoč z umetnostjo, Vesna Mlakar s.p., nudi različne programe za otroke in mlade z MAS/AS, njihove družine (starše, sorojence), šole in druge.

Uvodna – spoznavna srečanja z očetom in/ali mamo otroka oz. mladostnika (obvezno)

1.Srečanje – Spoznavanje družine in otroka
2.Srečanje – Spoznavanje terapevtke in njenega načina dela
3.Srečanje – Postavimo skupne cilje glede na potrebe in želje staršev/otroka

Individualna dramska terapija  za otroka ali mladostnika v prostorih PZU Mlakar v Ljubljani oz. Domžalah + ves material/pripomočki + krajši pogovor s starši po srečanju (lahko tudi po telefonu)
Individualna dramska terapija  za otroka na vašem domu + ves material/pripomočki + krajši pogovor s starši po srečanju (lahko tudi po telefonu)
Celostna družinska obravnava na vašem domu (terapija z otrokom/staršem/sorojencem, nasveti za starše, literatura, vaje za otroka/starše/sorojence)

“Nasmejana, pozitivna in vedno s polno malho predlogov, je Vesna oseba, ki je zelo spremenila bivanje in sobivanje v naši družini. Z  našim mladostnikom se redno individualno srečujeta, sam preverja termine za srečanja in nikoli ni govora o tem, da bi kakšno srečanje izpustil. Po srečanjih z Vesno je bolj nasmejan, vedno pride domov s kako novo idejo ali mislijo, o kateri premišljuje še dneve zatem. Vesna je zelo čutna oseba, hitro presodi posamezne situacije in se jim je sposobna v hipu prilagoditi. Njen takojšen odziv na sinove stiske in konkretni nasveti ob njih so v našo družino prinesli boljši spanec, več miru in veliko optimizma.” (mati mladostnika z AS)

Družinski »Family building« na vašem domu (uvodni pogovor s starši, observacija družinske dinamike, terapija z otrokom, svetovanje staršem, konkretna priporočila za nadaljnje delo)

Family building je družinski “team building”, ki zajema 6 ur (60min) v enem dnevu, v izbranem okolju, ki omogoča varnost in dobro počutje vsem članom družine in terapevtu. Dogovorimo se za skupne cilje in jim sledimo z različnimi metodami in pristopi pomoči z umetnostjo.

 

“Gre za spoznavanje družine, izražanje stisk in želja posameznih članov družine. V vsakodnevnem ritmu nimaš časa niti znanja niti sposobnosti, da bi vse to opazili. Veš da bi se dalo kaj izboljšati, ampak pomagati pa si (mu) ne znaš.  Skozi te socialne igre/igre vlog pa se da v bistvu ljudi marsičesa naučiti marsikaj na zelo nevsiljiv, vendar nazoren način.” (oče otroka z AS)

“Pomembna so tudi pojasnila, ki jih doda Vesna – podnapise k posameznim reakcijam in odzivom. Vse se dogaja v tretji osebi, ampak vsak se zlahka prepozna. Vsi vidijo drug drugega kaj počne in kaj bi lahko drugače naredil oz. spremenil, ne da bi mu to kdo izrecno povedal ali naročil. Gre za usmerjene igre, usmerjeno dejavnost z vnaprej določenim ciljem, ki pomaga družini, da se (spo)razume in poveže.” (mati otroka z AS)

Sodelujem in se povezujem z javnimi in zasebnimi šolami.

“Vesna came into my class to monitor the behaviour of a student who was having difficulties socialising with his classmates, fitting into the school routine, and assimilating into the school’s expectations regarding behaviour and task completion, due to Asperger’s and other learning difficulties.

Vesna worked closely with myself and other teachers, and played a very positive role in the school.  She gave a detailed and informative professional development presentation to the staff about Asperger’s Syndrome, which gave us insight into how such students perceive situations and reasons why they react as they do.  This was a fundamental step for staff to gain a better understanding of, better empathise with, and adapt their teaching methods to support children with special needs.

Throughout her several-month position in the classroom, there were noticeable changes from all sides, and teachers were more confident in altering their teaching styles to meet the needs of all students in the class.  I can see even greater changes since the new school year has started.

I give my sincere endorsement and recommendation for Vesna’s professional and expert support in such situations. “(Mr. Chris Bishop, The British International School, Lj)

Predavanje/svetovanje za učitelje na šoli (na podlagi tedenskega ali mesečnega opazovanja učenca z MAS v razredu) 2×45 min

Predavanje/svetovanje za starše na šoli (na podlagi tedenskega ali mesečnega opazovanja učenca z MAS v razredu) 2×45 min

Pogovor/svetovanje/igre vlog za otroke, ki imajo v razredu učenca z MAS 2x45min

Plesna meditacija KROG ŽIVLJENJA – sprostitvene plesne meditacije/gibalno-terapevtski laboratorij za dekleta, ženske, mamice, babice

“Počutila sem se lahkotno, brezskrbno. Po dolgem času sem imela občutek, da sem sama s sabo uglašena.”

V plesni meditaciji ponovno odkrivam svojo ženstvenost. Začutim notranjo moč, ki je hkrati mehka, odločna in ranljiva.”

“V digitalni dobi postaja vse vedno bolj virtualno. Naše telo pa kriči; ima svoje potrebe, pričakovanja, želje. Želi se izraziti, pa je vse preveč pogosto preslišano, prezrto. S telovadbo ga krepimo, z zdravo hrano in vodo ohranjamo, z dotiki poživimo. Naše telo pa ima še toooliko zaloge… V gibalnem laboratoriju bomo prisluhnili svojemu telesu, mu dali priložnost, prostor in čas, da spregovori. Pridružite se nam, vzemite si čas zase.”

Srečanje je sestavljeno iz treh delov: plesna/gibalno-terapevtska meditacija, sproščanje, pogovor. Srečanja vodi specialistka za pomoč z umetnostjo (PeF) Vesna Mlakar.

Gibalno-terapevtska srečanja so namenjena še posebno ženskam, ki:

  • so utrujene, izčrpane,
  • se želijo izraziti skozi gibanje,
  • rade plešejo,
  • potrebujejo čas zase in si želijo sprostitve,
  • iščejo stik s svojim notranjim otrokom/bistvom,
  • želijo priti v globlji stik s svojimi čustvi/potrebami,
  • so pripravljene delati na sebi in razvijati bolj funkcionalne vedenjske vzorce.

“Pošteno se razmigam, potem pa sledi super sprostitev. Ob koncu sem mirna in zadovoljna, da sem naredila nekaj zase.”

Srečanje poteka 1x tedensko; vsak ponedeljek od 19.30 do 21.00.
Cena 54 evrov , študentke in upokojenke 40 evrov ( Ljubljanska 106a, Domžale)
Prijavite se na vesnav.mlakar@gmail.com ali 031 304 732.